Recension av 24SevenOffice
Fördelar och nackdelar med 24Sevenoffice
Fördelar
-
Utmärkt plattform med god användarvänlighet
-
Kundtjänsten är lättillgänglig
-
Låter dig automatisera stora delar av jobben
-
AI-baserad utveckling
Nackdelar
-
Något brant inlärningskurva
-
Utseendet kan vara lite föråldrat
-
Kundtjänsten finns enbart på engelska
Fullständig recension av 24Sevenoffice – Erfarenheter från 2022
24SevenOffice är ett AI-baserat bokföringsprogram som gör det enklare för små och medelstora företag. Företaget låter dig automatisera ett antal uppgifter så att både tid och kostnader kan effektiviseras. De erbjuder ett komplett utbud av tjänster inklusive CRM, projektledning, tidsloggning, fakturering och mycket mer. De började sin resa redan 1997 och kan idag skryta med att ha fler än 420 000 kunder över hela världen.
Bokföring är ofta en kostnad som många små och medelstora företag vill spara på. Det är där effektivisering kan hjälpa, och det är precis den service som du får av 24Sevenoffice. Det kan dock vara värt att ställa sig frågan om denna tjänst faktiskt förenklar vardagen, eller bara gör den mer komplicerad. För att besvara detta har vi skapat en omfattande granskning av 24SevenOffice med allt du behöver veta om deras lösning.
Är du redo att ta reda på om 24SevenOffice är något för dig? Låt oss ta en titt!
Användarvänlighet
När vi testade 24SevenOffice för första gången blev vi förvånade över dess till synes föråldrade utseende. Här kan man lätt känna att företaget har satsat på utveckling snarare än design, vilket hade varit bra om navigeringen hade varit enkel. Detta är inte alltid fallet med 24SevenOffice, och vi var ibland tvungna att be om hjälp för att hitta rätt. Vi är övertygade om att detta kommer att ske med tiden, men avsikten med automatisering är att det ska vara så enkelt som möjligt.
Att vi sedan måste gå igenom en relativt brant inlärningskurva för att förstå hur systemet fungerar drar tyvärr ner vissa poäng. På det hela taget är vi mycket nöjda med användarvänligheten hos 24SevenOffice. Det är inte på något sätt hopplöst, men det finns utan tvekan förbättringspotential vad gäller utseende och design.
Funktionalitet
En av de saker som har gjort 24SevenOffice så populärt är att du verkar få allt på en och samma plattform. Här får du en tjänst som sträcker sig från CRM och projektledning till loggning av timmar, fakturering och mycket mer. Fördelen är att flera delar av teamet kan arbeta tillsammans i de olika kanalerna, men det kan ibland bli lite förvirrande. På ett mer positivt plan blev vi imponerade av hur enkla automationslösningar och spårning de erbjuder i sin plattform. På så sätt kan du enkelt hålla koll på dina egna och externa faktorer under projektets gång.
Kundservice
Den största utmaningen med 24SevenOffice var att vi inte hittade några bra frågor att ta upp med kundtjänsten. Plattformen är i stort sett självförklarande och de har ett antal hjälpartiklar som hjälper dig på vägen. Detta betydde att vi inte behövde kontakta kundtjänsten. Som vi redan har nämnt har de en rad resurser tillgängliga på sin hemsida, men du kan också ringa in om du vill. Vi skulle ha velat att de öppnade upp ett alternativ för chattsupport, men svarstiden på telefonen var relativt snabb.
Om du har ett av de större paketen (15+ användare) får du också tillgång till deras VIP-support. Detta ger dig tillgång till dedikerade kundtjänstagenter som har en ännu snabbare svarstid. Detta i kombination med att de hänvisade till olika guider vi hittat i kunskapscentret gjorde att vi snabbt löste våra fiktiva problem på vägen. Vår tydliga rekommendation om du fastnar med 24SevenOffice är att besöka hjälpcentret innan du kontaktar kundtjänst.
Pris
Tjänsten kostar 150 kr per användare med minst 10 användare.
Vem riktar sig 24Sevenoffice till?
24SevenOffice är lämpligt för små och medelstora företag som vill ha ett enklare system för CRM och löneadministration. Här får du en massa användbara lösningar samlade på en och samma plattform, så att du kan spara några kronor på licenser och andra kostnader. Det är också möjligt att använda 24SevenOffice för fakturering, så i praktiken får du allt-i-ett med den här tjänsten.
Sammanfattning
Detta är en praktisk plattform som erbjuder fakturering, projektledning och CRM – allt under ett och samma tak. Den använder AI-teknik så att du enkelt kan automatisera de enklaste uppgifterna och spara både tid och resurser för ditt företag. Jämfört med andra liknande tjänster är priset konkurrenskraftigt, men vi skulle ha velat att de hade haft lite fler valmöjligheter när det gäller kundservice. För närvarande kan du bara ringa in via telefon eller använda hjälpcentret, men vi vill gärna se en livechattfunktion.